Sprawdź, czy witryna chroni Twoją firmę

W walce krótkich form treści wideo kontra długich form, tylko jedna może zwyciężyć… prawda? Cóż, nie do końca. Tworzenie filmów dla swojego biznesu to sprawdzona i skuteczna metoda zwiększania zaangażowania widowni. Faktycznie, może ono zwiększyć wskaźniki konwersji, wskaźniki kliknięć w e-mailach (CTR), powiązania z marką oraz zaangażowanie widowni. Ale pytanie nie brzmi, czy powinieneś używać treści wideo krótkiej czy długiej formy dla swojej marki. Raczej chodzi o to, w jaki sposób powinieneś włączyć obie formy do swojej strategii marketingowej opartej na treści wideo.

Krótkie vs. długie treści wideo: Definicje

Różnica między krótkimi a długimi treściami wideo jest prosta: krótkie wideo są krótkie, a długie wideo są długie. Żeby być bardziej konkretnym, krótkie wideo zazwyczaj mają długość poniżej 10 minut, podczas gdy długie wideo przekraczają ten próg 10 minut. Wiele krótkich wideo można znaleźć na platformach społecznościowych (choć ten format można również wykorzystać na innych kanałach). Na przykład, Target korzysta z tego formatu wideo na Instagramie do promocji swoich produktów.

Dłuższe wideo zazwyczaj można znaleźć na stronie internetowej firmy lub na YouTube. Dostawca hostingu wideo i podcastów, Wistia, wykorzystuje długie treści wideo do edukowania swojej widowni na temat kosztów produkcji wideo.

Krótka historia marketingu wideo

Od początku lat 2000. wideo eksploduje jako metoda budowania relacji z publicznością. Na przykład w 2005 roku YouTube był zaledwie małą stroną do randek wideo (tak, do randek). Nie był wtedy głównym wyszukiwarkowym silnikiem wideo i platformą społecznościową, jak obecnie. Nie mieliśmy też TikToka, IGTV, Reels ani większości innych platform skoncentrowanych na wideo. Niemniej jednak YouTube stanowi doskonały przykład, dlaczego mieszanie zarówno długich, jak i krótkich wideo ma znaczenie. Aż do 2022 roku, długie filmy na YouTube były normą. Jak długo ludzie oglądają wideo było (i wciąż jest) istotną częścią jego algorytmu. Wystarczy spojrzeć na godzinne wydarzenia udostępniane na kanale Apple. Aby konkurować z potężnymi platformami krótkich form, takimi jak TikTok i Instagram, YouTube wprowadził funkcję Shorts, która ogranicza długość wideo do 60 sekund lub krótszych.

Obecnie zarówno twórcy na YouTube, jak i firmy korzystają z udostępniania różnorodnych treści zarówno długich, jak i krótkich – wszystko na jednej platformie. Bogactwo kanałów marketingu wideo oznacza, że Twoja strategia musi być elastyczna. Każda platforma – czy to YouTube, Instagram, Facebook, LinkedIn czy Twoja strona internetowa – ma swoje własne zasady dotyczące najlepszych praktyk wideo. Wybór między tworzeniem krótkich czy długich filmów nie jest naprawdę opcją, jeśli chcesz, aby Twoja strategia treści odniosła sukces w 2023 roku i dalej. Zarówno długie, jak i krótkie filmy mają swoje miejsce w planie treści. Zapoznaj się z poniższym, aby dowiedzieć się więcej o każdym rodzaju treści wideo i kiedy warto ich użyć dla swojej firmy.

Twoje kanały marketingowe

Ostatecznie, miejsce, gdzie chcesz udostępniać swoje filmy, znacznie wpływa na decyzję o tym, czy wybrać treści wideo krótkie czy długie. Jak wspomniano wcześniej, możesz odbiegać od ustalonej normy, jeśli chodzi o to, jaki rodzaj treści należy umieszczać na danym kanale marketingowym – ale tylko jeśli to działa. Niektóre platformy ustalają limity czasowe dla długości filmów. W momencie pisania tego artykułu na blogu, filmy na Instagramie Reels mogą mieć tylko 60 sekund, TikToki mają limit 3 minut, a filmy na LinkedIn mogą trwać maksymalnie 10 minut. Na tych trzech platformach nie możesz jeszcze umieszczać treści wideo długiej formy, bez względu na to, jak bardzo byś chciał. Jeśli korzystasz z filmów w reklamach, jesteś również ograniczony tym, co oferuje dana platforma.

Upewnij się, że gdy myślisz o długości swoich filmów, najpierw zbadasz platformy, na których chcesz je udostępniać. Ostatnia rzecz, jaką chcesz zrobić, to zainwestować w wideo, które nie działa tam, gdzie chcesz je udostępnić.

Zatrudnij zespół doświadczonych specjalistów ds. marketingu, którzy zajmą się dla Ciebie procesem badawczym i tworzeniem wideo.

To, że coś zadziałało dla jednego rodzaju wideo, nie oznacza, że zawsze będzie skuteczne. Twoja strategia marketingu wideo musi być elastyczna i dostosowywać się do zachowań oglądających dla osiągnięcia maksymalnego efektu.

Gotów zwiększyć swoje przychody z Ideatown? Zdobądź darmową konsultację, aby zwiększyć swoją firmę.

What do you think?
Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

What to read next